Pages

Wednesday, December 26, 2012

'n Dag van ontdekking!

Die groot dag het aangebreek! Een van baie sulke dae-hoop ek! Ons gaan more Middelburg toe ry en die plase gaan soek waar ons Sophias gebly en grootgeword het. Onder andere, sal ons die witkerk in Middelburg en die konsentrasie-kamp begraafplaas gaan besoek! Ek kan nie wag nie!

Ons roete sal so lyk:

 Ons sal more oggend uit Pretoria vertrek, en reguit ry na die GPS koordinate wat ek op die internet gekry het vir die plaas Wintershoek. Dit is waar Sophia Charlotte Scheepers (nee van der Merwe) oorlede is. Van daar af sal ons weer na die plaas Roodepoort toe ry waar die Scheepers familie kerkhof is, en waar daar 'n gedenksteen opgerig is vir Gideon Scheepers. Ek wil graag kyk hoe ver is die twee plase van mekaar af, want op die geslagsregisters is dit aangeteken dat ons Sophias op altwee gewoon het. Ons het op 'n vorige keer die plaas Roodepoort gekry op so 'n wonderlike manier, dat dit amper nie waar klink nie, en die volgende foto's geneem:

Hierdie is 'n mooi ou klip-"wiel" naby die huidige ingang - dit was waarskynlik nie destyds die ingang gewees nie.

Ek is nie seker wat hierdie was nie - en wanneer dit gebou was nie - een van die baie vrae wat nog geantwoord moet word


Hier stap ons af na 'n ou klip geboutjie - ook nie heeltemal seker of dit dalk 'n huis kon wees nie.


Hier is Gideon Scheepers se gedeksteen


Die ou grafstene wat met leiklip bedek was dop almal af.


Hier is ons volgende karakter se grafsteen langs haar man




Sophia Charlotte Papenfus - ons eerste "karakter" se graf op die plaas Roodepoort

Die grafskrif van so 'n bietjie nader beskou

Ek het maar elke moontlike hoek gebruik om dit af te neem - een van die dae sal al die leiklip afgedop wees!

Ons vermoed dat hierdie Sophia Charlotte Liebenberg se graf was. Sy is oorlede in 1915




Hierdie was nog een van die grafte se stukkie leiklip wat darem daar naby op die grond gelê het. Dit was Hester Liebenberg - Sophia Charlotte Liebenberg se dogter se graf.

Hier staan my ma langs Sophia Charlotte Papenfus se graf. SC Papenfus was gebore op die 12de Desember 1825 en het getrou met Schalk Willem van der Merwe - ons dink sy graf is langs hare (agter my ma op die foto)






Destyds is die kerkhof mooi onderhou en die muurtjie is om dit gebou. Hier is ook 'n gedenkdiens gehou toe Sophia Charlotte 98 was vir haar seun Gideon wat deur die Britte gefusilleer is.


Kyk net hoe verwaarloos lyk die grafte. Ons neem maar soveel foto's as wat ons kan, gelukkig is dit ook op Eggsa se webtuiste.http://www.eggsa.org/library/main.php?g2_itemId=1459517



Hier staan die ou plaashuis nog! Tannie Babs het gesê dat my oupagrootjie dit gebou het nadat sy kinders groot was. Hier was baie familie byeenkomste gehou nog daarna.



Blykbaar was die "skuur" waar my oupagrootjie gewoon het terwyl hulle hierdie huis (op regterhand in die foto) gebou het.



Tannie Babs sê hierdie was die eintlike voordeur.





Die was die kombuis


Nog deel van die kombuis




Die rondaweltjie was die melk-kamer




Kyk net wat kry ons in een van die laaie - ek wonder waarvoor was dit?


So 'n pragtige huis! Ek wonder hoe lank sal dit nog so bly?


No comments:

Post a Comment